neděle 22. března 2015

Animace..?!

Ahoj !
V poslední době mi vrtá hlavou, proč se Disney rozhodl většinu svých animovaných pohádek (které dodnes zbožňuji mimochodem)předělat  na klasické hrané filmy.Nedalo mi to ani spát, zkrátka jsem  musela nad tím začít uvažovat.Všechno to spustilo, když jsem si jednou večer pustila novou Alenku od Tima Burtona. Ta patřila mezi první předělávky. A teď? Jen si to vemte,momentálně kina drtí nová verze Popelky. Ale co všehno bylo před ní? Již zmiňovaná Alenka v říši divů, několik verzí Sněhurky,Jeníček a Mařenka,Karkulka (animovaná i hraná), Růženka ( aka Zloba s Angelinou), která sice není úplnou klasikou, ale motiv i námět tam je. Ve Francii vznikla předělávka na Krásku a zvíře, která se už chystá i v USA. Je mi jasné že budou přibývat další a další předělávky. Dochází snad scénáristům inspirace? Bohužel ne. Tyto filmy vydělávají neskutečné balíky peněz ( stačí se podívat na tržby Alenky a Zloby,Jeníček a Mařenka však spíš vyhořeli). Stačí víceméně najmout známého či již ověřeného režiséra, pár hezkých mladých tvářiček a je to.Osobně už čekám, kdy se ohlásí i nová verze Aladina. Neříkám, že všechny předělávky jsou vyloženě špatné, Alenka se mi třeba neskutečně líbila. Ale proč nezůstat u toho, u čeho sme vyrostli? Animovaná Sněhurka pro mne byla vyloženě citovou a srdeční záležitostí a myslím si, že nejsem jediná. Obě její předělávky byly prostě nic moc. A to si nezasloužila. Alenka je více méně v obojím lehce halucinogenní podívaná, ale kočka Šklíba je zkrátka nezapomenutelná. Viděli ste animovanou Alenku? Jestli ne, měli byste to okamžitě napravit. Já zkrátka dávám vždy přednost staré dobré animované klasice. Proč? Protože i když se nejedná o nejlepší animaci a počítačové veledílo,které máme teď,  má to své kouzlo, moje sympatie a  něco do sebe. Doufám, že to brzy pochopí i za mořem a přestanou prznit vše, co se dá. Klasika má své kouzlo. Pochopte to a nesnažte se tak nutně vyždímat peníze úplně ze všeho.
K

Žádné komentáře:

Okomentovat