středa 13. května 2015

Velká knižní loupež!

Ahooj!

Jelikož mám už skoro po všech zkouškách, můžu se věnovat blogu zase tak, jak bych chtěla.
Nevím, jestli to víte, ale jsem neskutečnej čtenář! Fakt už od mala. Naši mi museli neustále něco číst a jakmile jsem se to naučila sama četla jsem furt a furt a furt. A tahle závislost mi vydržela dodnes. Jen nemám tolik času, jako když mi bylo 13. Proto nepíšu recenze po každé knize, kterou přečtu, ale až když se mi jich nakupí víc. Přeci jen je to lepší a než vůbec přečtu jednu tak to dost trvá :D Tak jdeme na první 3!

/ Emile Zola : Nana, Gillian Flynn : Gone Girl, Ivana Procházková : Vraždy v Kruhu/


Zmizelá

Ano, jde o předlohu tolik chváleného filmu, který si loni prakticky každý zamiloval a většina amerických kritiků a oceňovatelů ho naprosto ( nespravedlivě) ignorovala. Pro ty kdo neviděli film ( ihned napravit!!) Rádoby ideální páreček z předměstí. Vše končí tím,když se hlavní postava ztratí a obvinění padá na jejího manžela, to že ona je vyšinutý blázen zjistíte až během filmu. Jak vše dopadne, kdo umře či neumře neprozradím. Co se knihy týče. Určitě je to skvělá látka ke zfilmování. Hltala jsem to od začátku do konce. Jediné, co mi opravdu vadilo, bylo zbtečné prodlužování dějových linií a moc popisků.Alespoň  o čtvrtku to sesekat a je to ideální. Jestli jste rádi napnutí a máte rádi syrovou tvorbu je to naprosto pro Vás! Až do posledné chvíle nevíte jak to vlastně dopadne, což mám ráda. V jednu chvíli jsem na straně Amy pak zase na straně jejího muže....Zezačátku mě kniha opravdu moc nebrala, byla zkrátka moc popisná a ničím mě nerajcovala, ale když překousnete pvní seznámení a dostanete se k části o hledání začne se to konečně pořádně rozjíždět. Kniha má 528 stran a rozhodně si ji přečtu ještě někdy.


NANA


Emile Zola byl na střední můj oblíbený autor. Jeho zabiják ( na něj navazuje Nana) mě sice celkem zklamal ( zkrátka jsem čekala něco víc, než jen upozorňování na to, jak je alkohol super špatný ) byl na mě až moc vyprávěcí, žádná  pořádná akce a Gervaisa mě v půlce knihy začla zkrátka neskutečně štvát. Vím, jedno z nejlepších děl od Zoly ale mě prostě mnohe víc zaujala NANA. Nana je postava ze zabijáka, která dostala svůj vlastní prostor. Nana je mladičká dívka, snaží se prosadit v divadle ale její herecký talent je mizerný, její největší výhodou je vzhled, čehož začně využívat a začně dělat společnici, mezi bohatými milenci. Má jich mraky, je však natolik mazaná že zařídí i to aby se mezi sebou nepotkali. Jenže Nana se postupně stává symbolem zla a toho nejhoršího. Ze svých milenců vysává úplně všechno a klade na ně přehnané požadavky. Po jisté tragedii odjíždí i z Paříže, kde se na ni zapomene. Po čase se však vrátí a to jak dopadne si přečtěte v knize, zas tak tlustá není. Co mě na Naně bavilo víc než u Zabijáka byl možná věk hlavní hrdinky a pak kniha byla zkrátka víc zajímavá.Ano, obě hlavní postavy v obou knihách trpí a dopadnou dost zle, ale Nana ě zkrátka svou bezcitností a syrovostí bavila mnohem víc než věčně utrápená Gervaisa. Nana má okolo 350 stran a určitě stojí za přečtení i kdyby jako povinná četba do školy.



Vraždy v kruhu


Jestli mám něco opravdu ráda, tak je to česká literatura (až na Máchův Máj,ten nepřenesu přes srdce). Myslím si, že jsme měli a ještě máme nespočet kvalitních autorů a je mi líto, že ne všichni jsou dnes uznávaní, tak jak by si zasloužili.
Kdo z vás nějak sleduje můj blog ví, že vraždy v kruhu byly jedním z mých nejoblíbenějších televizních počinů. Tato kniha není vyloženě předlohou, ale spíš inspirací pro seriál ( sama autorka knihy pak spolupracovala i při výrobě seriálu). Miluji kriminálky tak mi ani tato nesmí chybět ve sbírce. V knize nás zajímá především jedna otázka a to kolik motivů může mít vůbec jedna vražda. Když se nad tím zamyslíte  i vy sami, je jich nespočet. Celým vyšetřováním nás provází Major Holina. Upřímně jsem byla ráda, že jsem viděla nejdřív TV verzi a až pak četla knihu, alespoň jsem si dokázala Ivana Trojana takhle představit i v knize. Setkáváme se zde s několika naprosto odlišnými lidmi, díky kterým a jejich příběhu však dokáže Major Holina rozluštit i tuhle zapeklitou vraždu. Jestli vás bavila tv série, určitě mrkněte i na knihu. Není v ní sice tolik příběhů jako v televizi ale i ten stojí za to.


To je pro dnešek z knižních recenzí vše. Momentálně mám rozečteno něco málo, ale je to spíš literatura k mojí bakalářce, ale pokud i tam najdu něco zajímavého rozhodně to tu najdete!
Jinak všechny knihy jsou k dostání v jakémkoliv knihkupectví, já mám všechny tři z knihkupectví NeoLuxor z Prahy. Každá kniha má samozřejmě jinou cenu ale pohybují se zhruba od 212-550 kč.

Jaké jsou Vaše oblíbené knihy? Co čtete nejraději na dovolené?
Zatím se mějte!
Xoxo 
K




Žádné komentáře:

Okomentovat